dc.contributor.advisor | Nergård, Jens-Ivar | |
dc.contributor.author | Hanssen, Levi Ottar | |
dc.date.accessioned | 2011-09-19T11:10:05Z | |
dc.date.available | 2011-09-19T11:10:05Z | |
dc.date.issued | 2011-05-01 | |
dc.description.abstract | Hovedproblemet i oppgaven er hvorfor uroen i skolen i forhold til uønsket atferds synes å øke samtidig med at stadig nye profesjoner gjør sitt inntog i skolen. Vi kan derfor spørre om det er en sammenheng mellom uønsket atferd og det økende antall ”eksperter” som foreldre, barn og lærere må forholde seg til i skolen. Har det noe å gjøre med at ekspertkunnskap, bygd på vitenskapelige modeller, ikke passer som redskap eller forklaringsmodell, for menneskelig samkvem? Er vi i ferd med å miste noe av den praktiske kunnskapen? For en stor del bygger oppgaven på erfaringer jeg har gjort som spesialpedagog gjennom mange år. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/3612 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_3328 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2011 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3900 | en |
dc.subject | Pedagogikk | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |
dc.title | Det grenseløse samfunn :
en komparativ undersøkelse av to kunnskapsregimer | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |