ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraakEnglish 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administration/UB
View Item 
  •   Home
  • Universitetsbiblioteket
  • Artikler, rapporter og annet (UB)
  • View Item
  •   Home
  • Universitetsbiblioteket
  • Artikler, rapporter og annet (UB)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Medvirkning som prosesser for unge over 18 år i barnevernet

Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/36169
DOI
https://doi.org/10.18261/tph.21.4.4
Thumbnail
View/Open
article.pdf (351.2Kb)
Accepted manuscript version (PDF)
Date
2024-11-26
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Author
Riise, Anne
Abstract
Artikkelen handler om medvirkning for unge over 18 år som mottar hjelp fra barnevernet. Forskningsspørsmålet er: Hvilken betydning har medvirkningsprosesser i barnevernets oppfølging av unge over 18 år? Studien har et kvalitativt design, og en fenomenologisk og hermeneutisk tilnærming er valgt. Datamaterialet består av intervjuer med 30 ungdommer i alderen 17–25 år og er utforsket ved refleksiv tematisk analyse. Ungdommene hadde medvirkningsprosesser gjennom informasjonsutveksling, forventningsavklaringer, relasjoner og meningsutveksling. Standardisering hindret medvirkning. Tilstedeværende personer, støtte og rom til å utforske meninger underbygget medvirkningsprosesser. Studien viser nødvendigheten av å vurdere hvordan medvirkning kan være prosesser hos hver enkelt ungdom, hvor et formål er å bidra til ungdommens mestring og utvikling.
 
The article is about participation for youths over 18 who receive support from the Child Welfare Services (CWS). The research question is: What significance do participation processes have in the follow-up from the CWS for youths over 18? The study has a qualitative design with a phenomenological and hermeneutic approach. Data consists of interviews with 30 youths aged 17–25, thematically analysed. The youths participated through information exchange, clarifying expectations, relationships and opinion exchange. Standardisation hindered participation. Persons present, support and the possibility of forming and expressing opinions substantiated participation processes. The study reflects the necessity of considering participation as an individual process, aiming to contribute to coping and development.
 
Publisher
Universitetsforlaget
Citation
Riise A. Medvirkning som prosesser for unge over 18 år i barnevernet. Tidsskrift for psykisk helsearbeid. 2024;21(4):313-324
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (UB) [3252]
Copyright 2024 The Author(s)

Browse

Browse all of MuninCommunities & CollectionsAuthor listTitlesBy Issue DateBrowse this CollectionAuthor listTitlesBy Issue Date
Login

Statistics

View Usage Statistics
UiT

Munin is powered by DSpace

UiT The Arctic University of Norway
The University Library
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Accessibility statement (Norwegian only)