ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraakEnglish 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administration/UB
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Velg tjenestedesign! Hva skjer da, og hvordan virker det?

Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/36665
Thumbnail
View/Open
article.pdf (464.1Kb)
Accepted manuscript version (PDF)
Date
2024
Type
Chapter
Bokkapittel

Author
Brattvoll, Morten; Danielsen, Ådne Martin
Abstract
I dette kapitlet studerer vi bruken av tjenestedesignmetodikk i forbindelse med Utdanningsdirektoratet sitt arbeid med å innføre en ny læreplan i det norske skoleverket. Den nye læreplanen er et resultat av arbeidet med fagfornyelsen i Norge, og tjener som forskrift til opplæringsloven. 1 Ifølge Kunnskapsdepartementet er fagfornyelsen den største endringen av norske læreplaner for grunnskolen og den videregående skolen siden den forrige store norske skolereformen som var kunnskapsløftet fra 2006 (Kunnskapsdepartementet, 2019). Fagfornyelsen ble lansert av Kunnskapsdepartementet i 2017. Planen var at alle fagene i grunnskolen og de gjennomgående fagene i videregående opplæring skulle, som navnet tilsier, fornyes. I praksis innbar reformen at innhold og struktur i skolenes læreplaner ble endret.
Publisher
Fagbokforlaget
Citation
Brattvoll MB, Danielsen Å: Velg tjenestedesign! Hva skjer da, og hvordan virker det?. In: Moldenæs T, Pettersen HM, Røvik Ka. Tjenestedesign i det offentlige. Fra ide til praksis – den besværlige veien., 2024. Fagbokforlaget p. 119-136
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2024 The Author(s)

Browse

Browse all of MuninCommunities & CollectionsAuthor listTitlesBy Issue DateBrowse this CollectionAuthor listTitlesBy Issue Date
Login

Statistics

View Usage Statistics
UiT

Munin is powered by DSpace

UiT The Arctic University of Norway
The University Library
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Accessibility statement (Norwegian only)