dc.contributor.author | Pedersen, Ida Friestad | |
dc.contributor.author | Haavold, Per Øystein | |
dc.date.accessioned | 2025-04-25T11:12:00Z | |
dc.date.available | 2025-04-25T11:12:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.description.abstract | Lærerne som deltok i SUM-prosjektet (se kapittel 5) prøvde ut ulike utforskende aktiviteter i matematikklassene de underviste, og datamaterialet som har blitt samlet inn gjennom SUM-prosjektet inkluderer blant annet observasjoner av undervisningsøkter, intervjuer med utvalgte elever i etterkant av slike undervisningsøkter og spørreskjema besvart av elevene mot slutten av prosjektperioden. I dette kapitlet vil vi bruke innsamlede data fra SUM-prosjektet for å gi et bilde av elevenes motivasjon for å lære matematikk, deres oppfatninger om matematikk som fag og hvordan elevenes motivasjon og oppfatninger kan knyttes til utforskende undervisning. Resultatene vil drøftes i sammenheng med annen forskning på motivasjon, oppfatninger og utforskende undervisning. | en_US |
dc.identifier.citation | Pedersen, Haavold: Hvordan kan elevers oppfatninger om matematikk og motivasjon for å lære matematikk knyttes til utforskende undervisning? Et perspektiv fra SUM-prosjektet. In: Haavold. Utforskende undervisning i matematikk, 2024. Universitetsforlaget p. 128-147 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2280385 | |
dc.identifier.isbn | 9788215070223 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/36950 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2024 The Author(s) | en_US |
dc.title | Hvordan kan elevers oppfatninger om matematikk og motivasjon for å lære matematikk knyttes til utforskende undervisning? Et perspektiv fra SUM-prosjektet | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |