Fostering joy of writing through a narrative-driven video game: A study of Life is Strange in an L2 English classroom
Sammendrag
Skriving er ofte sett på som vanskelig og lite motiverende blant elever. Denne studien utforsker om ungdomsskoleelevers manglende motivasjon for skriving kan motarbeides ved bruk av dataspillet Life is Strange i en kreativ skriveoppgave. Studien baserer seg på intervju, spørreskjema og observasjoner gjort i en 9.klasse med 17 elever. Flere av de involverte elevene kjenner antydning til skriveglede med oppgaven som ble gitt. Studien fokuserer videre på tre av elevene som tydeligst uttrykker opplevd skriveglede, og finner at variasjon i undervisning, de narrative og interaktive aspektene i spillet samt de pedagogiske valgene i undervisningopplegget er viktige bidragsytere til denne skrivegleden. Bruken av spillet Life is Strange skaper engasjement og inspirasjon for skriving, samtidig som fravær av vurdering og friere rammer har stor betydning. Vi konkluderer med at et narrativt dataspill som Life is Strange kan bidra til å fremme skriveglede hos elever i et pedagogisk gjennomtenkt opplegg, fordi det bidrar med variasjon og skaper engasjement. Dette er viktige men ofte fraværende momenter i mange elevers erfaringer med skriving i skolesammenheng. Writing is often perceived as difficult and unmotivating by pupils. This study explores how the decline in motivation among lower-secondary pupils’ can be counteracted by implementing the video game Life is Strange in a creative writing assignment. The study is based on interviews, a questionnaire and observations, conducted in a 9th-grade class with 17 pupils. Several pupils show signs of experiencing joy while writing. The study further focuses on three pupils’ who most clearly state have experienced joy while writing. The study emphasizes that variation in teaching, the narrative and interactive aspects of the video game, as well as the pedagogical choices made during the lessons are key contributors to the pupils’ sense of joy of writing. The implementation of the video game Life is Strange, fosters engagement and motivation for writing, while the absence of assessment and creative freedom laid the foundation for the joy of writing. We conclude that a narrative-driven video game like Life is Strange can facilitate joy of writing as it provides variation and engagement if implemented in a well-considered pedagogical setting. These are important yet often lacking elements in many pupils’ experiences with writing in school.
Forlag
UiT The Arctic University of NorwayMetadata
Vis full innførselSamlinger
- Mastergradsoppgaver ILP [472]
Copyright 2025 The Author(s)