Sosiale medier og bank : hvilke forventninger har kundene til SNNs tilstedeværelse i sosiale medier?
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/4134Dato
2011-11-15Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Resvoll, Liv-IngerSammendrag
Tema for oppgaven er sosiale medier og bank. Jeg ønsker å se nærmere på hvilke forventninger kundene til SpareBank 1 Nord-Norge (SNN) har til banken i sosiale medier. Formålet er å revidere den vedtatte strategien for sosiale medier, og samtidig å se sosiale medier i sammenheng med bankens øvrige kommunikasjonsstrategi. Med utgangspunkt i oppgavens problemstilling velger jeg å benytte meg av kvantitativ metode. Forskningsdesignet er ekstensivt. Jeg går med andre ord bredt ut for å tilgjengeliggjøre en forhåndsstrukturert spørreundersøkelse til så mange undersøkelsesenheter som mulig. Undersøkelsesenhetene er SNN-kunder som har egen Facebook-profil. Deretter gjennomfører jeg en deskriptiv analyse av dataene jeg har samlet inn, før funnene oppsummeres. Funnene gir viktige innspill knyttet til det strategiarbeidet banken nå står foran på kommunikasjonssiden.
Forlag
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2011 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: