Show simple item record

dc.contributor.advisorBlix, Hilde Synnøve
dc.contributor.authorÅsen, Dina Maria
dc.date.accessioned2013-01-15T07:23:09Z
dc.date.available2013-01-15T07:23:09Z
dc.date.issued2012-11-14
dc.description.abstractOppgaven tar for seg gehørarbeid med tonedøve i sangundervisningen. Problemstillingen for oppgaven er: ”På hvilke måter kan bruk av hørelære i sangundervisningen bidra til å utvikle tonedøve personers gehør?” Utforskningsmetodene som brukes er kvalitative. Gjennom selv å undervise de tonedøve elevene tar jeg i bruk deltagende observasjon. For å kartlegge elevenes utgangspunkt, utvikling og egne opplevelser av undervisningen, brukes kvalitative undervisningssamtaler. Oppgaven munner ut i et undervisningsopplegg som knytter hørelærefaget og sangfaget sammen i arbeidet med tonedøvhet.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/4767
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_4488
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2012 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDMUS-3902en
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114en
dc.subjecttonedøvheten
dc.subjectintonasjonen
dc.subjectintonasjonsproblemeren
dc.subjectgehørarbeiden
dc.subjectsangen
dc.subjecthørelæreen
dc.subjectgehøren
dc.titleGehørarbeid med tonedøve i sangundervisningen : om hvordan bruk av hørelære i sangundervisningen kan bidra til å styrke tonedøve personers gehøren
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)