"Lærerforum". Læreres bruk av og vurdering av et nettbasert veiledningstilbud.
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/5194View/ Open
This is the accepted manuscript version. Published version is available at http://www.idunn.no/ts/npt/2011/05/art02 (PDF)
Date
2011Type
Journal articleTidsskriftartikkel
Peer reviewed
Author
Lund, ØysteinAbstract
Mange tiltak foreslås for å ruste norske lærere til å møte stadig større pedagogiske utfordringer. Nettbasert veiledning er ett slikt tiltak, og forventningene til de teknologibaserte løsningene har vært store. Imidlertid mangler forskning på hvordan lærere anvender, og vurderer tilbud om nettbasert faglig støtte. Artikkelen belyser funn fra en studie av læreres bruk av det nettbaserte veiledningstilbudet ”Lærerforum”.
Lærerne vurderer forumets relevans som høy, men er mer tilbakeholdne i sin vurdering av effekt av å bruke forumet. Videre ser man at bruk av et nettbasert veiledningsforum ikke synes å fortrenge faglige samtaler med kolleger. Nyansene i funnene gir viktig informasjon for videre utvikling av lignende tilbud.
Description
The published version of this article is part of Øystein Lunds doctoral thesis, which is available in Munin at http://hdl.handle.net/10037/3823
Publisher
UniversitetsforlagetCitation
Norsk pedagogisk tidsskrift (2011) s. 344-359Metadata
Show full item recordCollections
The following license file are associated with this item: