Browsing Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) by Author "Killie, Kristin"
-
Hvem skaper verdiene?
Killie, Kristin (Chronicle; Kronikk, 2015-11-28) -
Hvem skaper verdiene?
Killie, Kristin (Chronicle; Kronikk, 2015-11-28) -
'I are in New York’: om tilegnelsen av samsvarsbøyning i engelsk blant innlærere med norskspråklig bakgrunn
Killie, Kristin (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-07-02)Artikkelen diskuterer tilegnelsen av samsvarsbøyning (mellom subjekt og verbal) ved be i engelsk blant 12–13- og 15–16-åringer med norsk språkbakgrunn. Det legges fram data fra the Corpus of Young Learner Language som tyder på at en del 12–13-åringer overgeneraliserer formen are i presens, mens innlærere fra begge aldersgrupper overgeneraliserer was i preteritum. Mens overgeneraliseringa av are ... -
‘I are in New York’: Om tilegnelsen av samsvarsbøyning i engelsk blant innlærere med norskspråklig bakgrunn
Killie, Kristin (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-07)Artikkelen diskuterer tilegnelsen av samsvarsbøyning (mellom subjekt og verbal) ved be i engelsk blant 12–13- og 15–16-åringer med norsk språkbakgrunn. Det legges fram data fra the Corpus of Young Learner Language som tyder på at en del 12–13-åringer overgeneraliserer formen are i presens, mens innlærere fra begge aldersgrupper overgeneraliserer was i preteritum. Mens overgeneraliseringa av are ... -
Seriously, where do illocutionary adverbs come from?
Haumann, Dagmar; Killie, Kristin (Chapter; Bokkapittel, 2023-12-22)This chapter reports on a corpus-based reappraisal of the two main hypotheses about the development of (content-related) illocutionary adverbs from lexically related narrow-scope readings: The reanalysis hypothesis, which relies on contexts in which the adverb is ambiguous between a narrow-scope and an illocutionary reading (bridging contexts), and the ellipsis analysis, which relies on structural ...