Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk): Recent submissions
Now showing items 541-560 of 666
-
Indigenous teachers’ experiences of the implementation of culture-based mathematics activities in Sámi school
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2013)The goal of Indigenous education is that it should be approached on the basis of the Indigenous language and culture; this is also the case with Sámi education. The Sámi School Board has stated that all teaching in Sámi schools should be culturally based, despite the fact that Sámi culture-based teaching is not specifically defined. Therefore, teachers themselves must adapt the teaching and as ... -
Hvordan forbedre studentenes faglige prestasjoner i kjemi? Erfaringer fra FoU-arbeid ved Universitetet i Tromsø
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2013)En betydelig andel studenter på begynnerkurset i kjemi ved Universitetet i Tromsø (UiT) har i en årrekke hatt store problemer med det faglige nivået på kurset. Strykprosenten på eksamen i kurset har vært høy i flere år, og helt oppe i over 50%. Årsakene til dette er sammensatte, men viktige bidrag til den høye strykprosenten ser ut til å være at studentene har mangelfulle forkunnskaper i kjemi og ... -
Effect of high intensity activity on children’s aerobic power
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2013)Several studies in recent years have reported significant fitness improvements in children after exercise interventions, given sufficient training intensity, frequency and duration. However the knowledge of how fast children respond to exercise is limited and most research protocols are performed on cycle ergometers or other training devices using exercise programs are not applicable for practical ... -
Amnesi på Ordkalotten
(Chronicle; Kronikk, 2013)Hva husker vi? Hvordan vet vi at minnet er riktig og autentisk? Hvem husker det som er glemt? Minnet, hukommelsen og glemselen er begreper som er sammensatte og underfundige. Prosesser knyttet til disse begrepene er komplekse. Ordkalotten, Tromsøs internasjonale litteraturfestival, utforsker disse prosessene denne uka under headingen Amnesi. -
Foreword
(Conference object; Konferansebidrag, 2013)“Travels in the North” is the title of a symposium that was hosted by the Centre franco-norvégien en sciences sociales et humaines, in Paris, 5–6 October 2011. The Centre is owned by the Norwegian Universities of Oslo, Bergen, Trondheim, and Tromsø, and constitutes a part of the Fondation Maison des Sciences de l’Homme in Paris. The symposium took place in conjunction with the annual meeting of the ... -
Hvem tar ansvar?
(Chronicle; Kronikk, 2013-02-15)Svømmeferdigheter. Over tid har barns grunnleggende ferdigheter i svømming blitt svakere. Nå bør de ansvarlige ta grep for å bedre situasjonen. -
What Characterises High Achieving Students’ Mathematical Reasoning?
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2011)This study investigates high achieving students’ mathematical reasoning when given an unfamiliar trigonometric equation. The findings indicate that the students’ way of thinking is strongly linked with imitative reasoning and only when they received some form of guidance, were they able to display flexible and creative mathematical reasoning. -
Problematiske merkelapper på barnehagebarn.
(Chronicle; Kronikk, 2013-11-22)Vi ønsker å rette et kritisk blikk på rutiner og rutinemateriell som brukes i overgangen fra barnehage til skole. Fokuset er på kartleggingspraksis og konsekvensene dette kan få for det enkelte barn. -
Communication Development - working with adolescents with multiple disabilities: A Norwegian study.
(Conference object; Konferansebidrag, 2013) -
Exploring the quality of special education. Final report. Report no 6.
(Research report; Forskningsrapport, 2002) -
A study of special education in the United States of America. Report no 4.
(Research report; Forskningsrapport, 2002) -
A study of special education in Russia. Report no 3.
(Research report; Forskningsrapport, 2002) -
Special eduaction in a comparative perspective. Report no 2.
(Research report; Forskningsrapport, 2002) -
Background and design. Report no 1.
(Research report; Forskningsrapport, 2002) -
Konsekvenser av et forskningsprosjekt for undervisning og skole: en sammenfatningsrapport fra prosjektet "Omstrukturering av spesialundervisning"
(Research report; Forskningsrapport, 1998) -
Kvalitet i spesialpedagogisk arbeid: en undersøkelse av elever som får spesialundervisning gjennom enkeltvedtak i fem kommuner
(Research report; Forskningsrapport, 1998) -
Supplementary teaching for students with learning disabilities: the general approach
(Research report; Forskningsrapport, 1997) -
Tilbud og deltakelse: en undersøkelse av et utvalg av funksjonshemmede i Finnmark
(Research report; Forskningsrapport, 1996) -
Omstrukturering av spesialundervisning. Rapport 1, Forutsetninger og konsekvenser. Prinsipper og modeller
(Research report; Forskningsrapport, 1995) -
A study of special education in New Zealand. Report no 5
(Research report; Forskningsrapport, 2002)