Show simple item record

dc.contributor.advisorJohansen, Ole Martin
dc.contributor.authorBrox, Elisabeth
dc.date.accessioned2014-06-23T10:16:16Z
dc.date.available2014-06-23T10:16:16Z
dc.date.issued2013-12-15
dc.description.abstractEtter mine erfaringer i skolen mener de fleste lærerne at tilpasset opplæring er viktig, men at det på samme tid er vanskelig å få omsatt dette i praksis. Etter min mening er det utfordringer med tilpasset opplæring både for de svake og for de spesielt flinke elevene fordi lærere ofte ser at elever faller igjennom Når man snakker med lærere oppgir de ofte ressursmangel som grunn for at det er vanskelig å drive tilpasset opplæring. En annen diskusjon jeg har vært med på i skolen er begrepet tilpasset opplæring, det kan virke noe uklart for noen og det er vanskelig å definere. Spørsmål som dukket opp etter hvert var hvem i elev gruppen vi tilpasset og hvilke metoder vi brukte for å få dette til. Hvordan tilpasset undervisning gjennomføres på skolen, spesielt i forhold til de flinke elevene. Dette vil jeg ha i bakhodet når jeg nå skal prøve å finne ut mer om hva lærere mener tilpasset opplæring for de spesielt flinke elevene skal være.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6404
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6027
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2013 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSPEMG_06-007en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en
dc.titleHvordan blir undervisningen lagt til rette for de spesielt flinke elevene i småskolen?en
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)