Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBrekke, Mary
dc.contributor.authorMeyer, Christel
dc.date.accessioned2014-08-27T11:02:19Z
dc.date.available2014-08-27T11:02:19Z
dc.date.issued2014-05-15
dc.description.abstractFormålet med denne masteroppgaven er å gjøre en beskrivende kvalitativ studie av lærerrollen i en SOS-barnehage som har mange års praktisk erfaring med å arbeide med barn som har blitt forlatt, utsatt for omsorgssvikt, vold og seksuelle overgrep, barn som er berørt av rusmisbruk og HIV/AIDS i nær familie. Oppgaven omhandler lærernes opplevelse av sin egen rolle og rammene rundt barnehagen i arbeid med barn som har vært og er i krise. Det fokuseres spesielt på hvilke utfordinger de møter, hvordan de arbeider med barn i krise i etterkant av at krisen er avdekt, hvordan de opplever å arbeide ut fra deres forutsetninger og hvordan jobben påvirker lærerne. Oppgaven tar også for seg ulike faktorer som er overførbare til arbeidet med barn i krise i norske barnehager også.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6575
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6180
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDPED-3901en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en
dc.titleArbeid med barn med særskilte behov og barn i krise; En kvalitativ studie i en SOS-barnehage i Sør-Afrikaen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)