Fastere håndtrykk og stolthet : hvordan kan rektor bidra til at assistentenes arbeid synliggjøres og verdsettes i større grad i skolen?
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/6588Dato
2014-05-12Type
Master thesisMastergradsoppgave
Sammendrag
Denne kvalitative oppgaven retter fokus mot assistentenes tilsynelatende «usynlighet» i skolen tross den viktige jobben de innehar. Det finnes lite forskning på denne yrkesgruppen, og vi vil få frem viktigheten av at assistentene blir mer verdsatt som yrkesgruppa, og at de får den veiledningen de trenger for å gjøre en god nok jobb i skolen. Vi er ikke ute etter å sammenligne skoler, men ønsker å beskrive deres hverdag og hvilken rolle de har i skolen i dag. Rambøllrapporten sier at 40 % av assistentene oppgir at de er avhengig av bedre veiledning og et bedre samarbeid mellom dem som yrkesgruppe og pedagogene i skolen. Hvordan kan rektor bidra til at assistentenes arbeid synliggjøres og verdsettes i større grad i skolen?
Datainnsamlingen i denne oppgaven viser også at assistentene opplever at samarbeidet er lite strukturert og at samarbeidsmøter er til tider fraværende.
Forlag
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2014 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: