Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSkrøvset, Siw
dc.contributor.authorNygård, Marianne
dc.date.accessioned2014-09-02T08:03:36Z
dc.date.available2014-09-02T08:03:36Z
dc.date.issued2014-05-14
dc.description.abstractDenne oppgaven søker å finne svar på hvordan man kan lykkes med skoleutviklingsprosjekter. Utgangspunktet for denne studien er prosjektet En bedre skole for elevene våre, som ble gjennomført i de videregående skolene i Nordland fylke i perioden 2009 – 2012. Denne mastergradsoppgaven er et forsøk på å formidle hvordan to utvalgte skoler i Nordland fylke har lykkes og oppnådd suksess i dette prosjektet. I oppgaven presenteres Håpet og Lykken videregående skole. To skoler i Nordland fylke som i denne perioden oppnådde nettopp det som var målsetningen med prosjektet En bedre skole for elevene våre, nemlig nedgang i fravær og frafall samt en forbedring av karaktersnittet ved skolen.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6600
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6203
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDPED-3902en
dc.subjectUtdanningsledelseen
dc.subjectSkoleutviklingen
dc.subjectOrganisasjonslæringen
dc.subjectSkoleledelseen
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en
dc.title"Jeg var nok en pådriver" - om ledelse av skoleutvikling Suksessfaktorer i prosjektet En bedre skole for elevene våre, Nordland fylke 2009-2012en
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)