«Hvilken rolle spiller rektor i implementeringen av prosjektet Ny GIV i noen utvalgte videregående skoler?» En kvalitativ studie med fokus på erfaringer fra 5 rektorer som har vært med i satsingen på Ny GIV i eget fylke
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/7548Date
2014-10-31Type
Master thesisMastergradsoppgave
Abstract
Det handler om tidlig innsats, se eleven og ha lærere som inspirerer og engasjerer med gode undervisningsopplegg som gir alle elever egen mestringsfølelse. Rektor skal bidra til bedre læringsmuligheter for elevene. Rektor sitt bidrag til den pedagogiske tilnærmingen og oppfølging av eleven er viktig. Masteroppgaven er bygd på en kvalitativ metode som innebærer spørreundersøkelse og intervju. De teoriene jeg har valgt rundt mitt tema er teoriene rundt ledelse og motivasjon (verdsettende ledelse), lederrollen og relasjonsbygging samt teori om en lærende organisasjon.
Mitt hovedfokus har vært å få frem hvilken rolle rektorene spiller i prosjektet Ny GIV.
Gjennom spørsmål og intervju om Ny GIV viser også funnene at flere systemer ved skolene generelt er kommet bedre på plass og gode analyseverktøy har blitt videreutviklet.
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2014 The Author(s)
The following license file are associated with this item: