Show simple item record

dc.contributor.advisorSkrøvset, Siw
dc.contributor.authorLund, Ragnhild
dc.date.accessioned2016-10-25T13:12:40Z
dc.date.available2016-10-25T13:12:40Z
dc.date.issued2016-05-14
dc.description.abstractDenne kvalitative masteroppgaven retter fokus mot endringer i utførelse av jobben som styrer i barnehagen i tiden etter innføring av Rammeplan for barnehager i 1995. Hvordan opplever styrerne at jobben har endret seg og hva kjennetegner endringene? For å få hjelp til å svare på og utdype spørsmålet har jeg intervjuet 3 styrere fra private og kommunale barnehager. Alle har over 20 års erfaring som styrere og har godt kjennskap til de endringene som har skjedd. Selv har jeg omtrent like lang erfaring fra yrket, og vil også trekke inn egne erfaringer i forbindelse med oppgaven. Mine undringer rundt tema, har gitt meg denne problemstillingen: Hvordan opplever styrerne i barnehagen at jobben har endret seg siden Rammeplan for barnehagen ble innført i 1995?en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/9880
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2016 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDPED-3902
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectStyrer i barnehageen_US
dc.title«Å være i barnehage må faktisk være en av Norges tøffaste jobba». Endring av styrerrollen i løpet av en 20-årsperiodeen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)