ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi
  • Institutt for datateknologi og beregningsorienterte ingeniørfag
  • Artikler, rapporter og annet (datateknologi og beregningsorienterte ingeniørfag)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi
  • Institutt for datateknologi og beregningsorienterte ingeniørfag
  • Artikler, rapporter og annet (datateknologi og beregningsorienterte ingeniørfag)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigating the affordances of a flipped mathematics classroom from an activity theoretical perspective

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/21363
DOI
https://doi.org/10.1093/teamat/hraa011
Thumbnail
Åpne
article.pdf (267.8Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2020-11-20
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Fredriksen, Helge
Sammendrag
Flipped Classroom as a pedagogical framework has gained popularity at secondary and tertiary levels of mathematics education, but there is a lack of research based on a solid theoretical foundation. This article considers the flipped mathematics classroom from the perspective of affordances and cultural–historical activity theory. The empirical background is based on semi-structured interview data from eight first-year computer-engineering students following 1 year of flipped classroom teaching. The thematic analysis of the data indicates that the flipped format offers a range of affordances at various levels of the activity system. This article advances research on affordances for mathematical learning in a flipped classroom pedagogical frame, presenting operational affordances out-of-class, action affordances at the mathematical task level and finally activity affordances at the collective level.
Forlag
Oxford University Press
Sitering
Fredriksen. Investigating the affordances of a flipped mathematics classroom from an activity theoretical perspective. Teaching Mathematics and its Applications. 2020
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (datateknologi og beregningsorienterte ingeniørfag) [171]
Copyright 2020 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring