• Hvordan kommuniserer lærere med elevene i teknologiprosjekter? 

      Lysne, Dag Atle; Esjeholm, Bjørn Tore (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-09-14)
      Inquiry-based methods have been seen as important for developing science in school. There are good reasons why the work of designing various technological devices in technology should also be part of inquiry-based methods. If so, it requires that the teachers have an exploratory approach in communicat-ing with students. In this paper, we analyze the communication between teachers and students in six ...
    • Utvikling av digitale læringsressurser for forkurs for ingeniørutdanning på tvers av studiesteder 

      Esjeholm, Bjørn Tore; Fredriksen, Helge (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-02-25)
      Fra høsten 2019 har forkursene for ingeniørutdanning ved UiT -Norges arktiske universitet deltatt i prosjektet «Sammen 2021» der målet er å bedre gjennomstrømmingen og øke rekrutteringen til ingeniørstudiene gjennom å forbedre studieopplegget og læ ringsprosessene i alle fagene på forkursene. Forkurs/realfagskurs tilbys i dag ved studiestedene Alta, Tromsø, Narvik og ...