• Kontinuitet i overgangen fra skole til universitet - Implikasjoner av Fagfornyelsen for MNT-fagene 

      Pedersen, Ida Friestad; Huru, Hilja Lisa; Coucheron, David Andre (Conference object; Konferansebidrag, 2023-03)
      Med LK20 Fagfornyelsen innføres det nye læreplaner i skolen, der antall kompetansemål i de ulike fagene er noe redusert for å gi mer rom til dybdelæring, samt at læreplanene i matematikk og fysikk har et større fokus på utforsking, modellering og bruk av numeriske metoder enn tidligere (Ludvigsen et al., 2015; Utdanningsdirektoratet, 2020, 2021). I dette bidraget presenterer vi hvordan en gruppe ...
    • Students’ mathematical beliefs and motivation in the context of inquiry-based mathematics teaching 

      Pedersen, Ida Friestad; Haavold, Per Øystein (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2023-03-29)
      In this paper, we investigate the learning experiences, beliefs and motivations of students in classes where the mathematics teachers have received support for using inquiry-based learning activities. Data were collected from 248 students in the age-range 11–16 using electronic questionnaires. Our results show that key features of inquiry-based mathematics were only moderately reflected in these ...