Tverrprofesjonell praksis, læring og samarbeid – forståelse av egen og andres rolle i læringsprosessen
Forfatter
Cheetham, Nina BøhleSammendrag
Arbeidet med å implementere nye arenaer for tverrprofesjonell praksis er under stadig utvikling og gjenstand for omfattende forskning. I dette kapittelet diskuterer jeg tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) i utdanning av helsefagstudenter. Ved hjelp av datamateriale fra to tverrprofesjonelle prosjekter, ett i en barneavdeling og ett i to distriktskommuner, utforskes medisin- og sykepleierstudenters rolle i og utbytte av samarbeidet.
Forlag
Orkana forlagSitering
Cheetham NB: Tverrprofesjonell praksis, læring og samarbeid – forståelse av egen og andres rolle i læringsprosessen. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlag p. 255-277Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2020 The Author(s)