Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorWang, Oskar Jensen
dc.contributor.advisorPettersen, Geir Olaf
dc.contributor.authorRuud, Alice Irene Roligheten
dc.date.accessioned2023-08-25T06:16:59Z
dc.date.available2023-08-25T06:16:59Z
dc.date.issued2023-05-15en
dc.description.abstractDenne studien har hatt som formål å undersøke hvordan digitale læreverk bidrar til elevenes varige begrepsforståelse. Dette ble gjort gjennom en lærebokanalyse av to digitale digitale læreverk i matematikk, hvor det ble undersøkt hvordan begreper formidles. Analysen tok utgangspunkt i et todelt analyseskjema som ga mulighet til å undersøke flere aspekter ved deres formidlinger. Av resultatene fremgikk det at det er stor variasjon i hvordan læreverk tilrettelegger for begrepsforståelse. Dette spesielt da læreverk har ulike oppbygninger, strukturer og metodiske tilnærminger. Funnene fra denne studien viser også at lærere må være oppmerksom på hvordan de eventuelt må komplementere undervisningen, dersom de følger læreverkene nøyaktig, og om de har som mål å legge til rette for dybdelæring.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/30361
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDLER-3913
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.subjectBegrepsforståelseen_US
dc.subjectDigitale læreverken_US
dc.subjectDybdelæringen_US
dc.titleBegrepsformidling i digitale læreverken_US
dc.typeMastergradsoppgaveno
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)