Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKarlsen, Silje Solheim
dc.contributor.authorFagerheim, Linn Anett
dc.date.accessioned2024-08-23T11:42:57Z
dc.date.available2024-08-23T11:42:57Z
dc.date.issued2024-05-15en
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er en kvalitativ studie om hvordan aktiv elevmedvirkning i design og bruk av en lesekrok kan påvirke elevenes leselyst. Målet med studien er å undersøke om leselysten til en 3.klasse ble påvirket ved at de aktivt fikk delta i design og bruk av en lesekrok under lesestunden. Problemstillingen stiller følgende spørsmål: På hvilken måte kan aktiv elevmedvirkning i design av lesestunden påvirke elevers leselyst? Metodene for innsamling av data har vært observasjon, intervju og design av lesekroken. 2 grupper med deltagere har blitt intervjuet i to omganger, mens samtlige deltagere har blitt observert, og deltatt i design av lesekroken. Studiens funn viste at det ikke kunne fastslås at elevenes leselyst hadde blitt påvirket ved bruk av elevmedvirkning og design av lesestunden, men at disse hadde stimulert elevenes leselyst og motivert til økt mengdelesing.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/34390
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDLER-3911
dc.title"å lese bok er som en ferie i hodet mitt"en_US
dc.typeMastergradsoppgaveno
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)