dc.contributor.author | Rasmussen, Bjørn K. | |
dc.contributor.author | Gjærum, Rikke Gürgens | |
dc.date.accessioned | 2018-04-30T07:56:39Z | |
dc.date.available | 2018-04-30T07:56:39Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.description.abstract | Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen presenterte med St.meld. 28 Fag – Fordypning – Forståelse – En fornyelse av Kunnskapsløftet, nye fagovergripende tema for å skape fornyelse i norsk skole. Det foreslås satsning på: ‘Demokrati og medborgerskap’, ‘Bærekraftig utvikling’ og ‘Folkehelse og livsmestring’. Vi vil i dette innhogget belyse hva vi tror kreves diskursivt for å gjennomføre en fagovergripende undervisning og videre foreslå hvordan norsk skole kan styrke et underbelyst fagovergripende perspektiv; ved å forene kunst og pedagogikk på en ny måte. | en_US |
dc.description | Accepted manuscript version. Published version available in <a href=https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09> https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09 </a> | en_US |
dc.identifier.citation | Rasmussen, B. K., Gjærum, R. (2017). Fagovergripende diskurs:en fremtid for kunstfagene i norsk skole. Norsk pedagogisk tidsskrift. (2):192-196. https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1476598 | |
dc.identifier.doi | 10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09 | |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.issn | 1504-2987 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/12647 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | en_US |
dc.title | Fagovergripende diskurs:en fremtid for kunstfagene i
norsk skole | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |