Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRasmussen, Bjørn K.
dc.contributor.authorGjærum, Rikke Gürgens
dc.date.accessioned2018-04-30T07:56:39Z
dc.date.available2018-04-30T07:56:39Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractKunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen presenterte med St.meld. 28 Fag – Fordypning – Forståelse – En fornyelse av Kunnskapsløftet, nye fagovergripende tema for å skape fornyelse i norsk skole. Det foreslås satsning på: ‘Demokrati og medborgerskap’, ‘Bærekraftig utvikling’ og ‘Folkehelse og livsmestring’. Vi vil i dette innhogget belyse hva vi tror kreves diskursivt for å gjennomføre en fagovergripende undervisning og videre foreslå hvordan norsk skole kan styrke et underbelyst fagovergripende perspektiv; ved å forene kunst og pedagogikk på en ny måte.en_US
dc.descriptionAccepted manuscript version. Published version available in <a href=https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09> https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09 </a>en_US
dc.identifier.citationRasmussen, B. K., Gjærum, R. (2017). Fagovergripende diskurs:en fremtid for kunstfagene i norsk skole. Norsk pedagogisk tidsskrift. (2):192-196. https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1476598
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.issn1504-2987
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/12647
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.journalNorsk pedagogisk tidsskrift
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en_US
dc.titleFagovergripende diskurs:en fremtid for kunstfagene i norsk skoleen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel