Musikkonservatoriet: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 133
-
Grunnøvelser over Kvintsirkelskjema og Bebop miksolydisk skala
(Book; Bok, 2022) -
Grunnøvelser i Fingerpickingstil
(Book; Bok, 2022) -
Grunnøvelser III 1-3-5-7 med diatoniske og kromatiske ledetoner
(Book; Bok, 2022) -
Diatoniske grunnøvelser del II 1 -9 -3 -5- 7 i opp- og nedadgående bevegelse
(Book; Bok, 2022) -
Diatoniske grunnøvelser 1-3-5-7 i opp- og nedadgående bevegelse
(Book; Bok, 2022) -
Selvverd i musikalsk samspill En kvalitativ studie av elever og læreres meninger om selvverd og samspillundervisning
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2022-07-28)Denne studien har hatt som mål å undersøke hvordan elever og lærere ved musikklinjer opplever arbeid med økt selvverd i samspillfaget, og hvordan undervisningen kan legges til rette for å underbygge dette. Studiens teorigrunnlag bygger på to tradisjoner innen forskning på selvoppfatning: forventningstradisjonen og selvvurderingstradisjonen. Her vil teorier av Albert Bandura, Morris Rosenberg og ... -
Grunnleggende Bassprinsipper
(Book; Bok, 2022) -
Parallellforflyttning av skala, akkorder b3 & b5
(Book; Bok, 2022) -
Trestemt harmonisering - med melodi som toppnote
(Book; Bok, 2022) -
SEKVENSERENDE ØVELSER -MIKSOLYDISK - TERSER, SEKSTER & SKALA
(Book; Bok, 2022) -
Grunnoversikt - Drop voicinger
(Book; Bok, 2022) -
Kompgitar Basics
(Book; Bok, 2022) -
En kvalitativ innholdsanalyse av et nettbasert gitarkurs for nybegynnere på onlinegitar.no
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2022-06-28)Hensikten med denne masteroppgaven er å undersøke et nettbasert gitarkurs for nybegynnere. Det er fordi jeg oppfatter det å bruke nettbaserte kurs som en økende trend i samfunnet for de som ønsker å lære å spille gitar. Det er dermed et behov for kunnskaper om hvordan en kan planlegge, vurdere og gjennomføre slike kurs. I den forbindelse ønsker jeg å belyse følgende problemstilling: «Hvordan kommer ... -
Sangundervisning som dialogisk praksis
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2022-05-12)Bakgrunnen for denne oppgaven kommer fra en interesse for dialogfilosofi, og en interesse for sangfaget som en dialogisk praksis. Hensikten med oppgaven er å gå i dybden på det dialogiske ved sangundervisningen. Gjennom åpne intervjuer med tre ulike sangpedagoger, gis det et innblikk i ulike erfaringer med og perspektiver på sangundervisning som dialogisk praksis. Det teoretiske rammeverket for ... -
Voicinger på 1 2 3 streng
(Book; Bok, 2022) -
Modale skalaer -Firklanger og trinnanalyse
(Book; Bok, 2022) -
Modale skalaer
(Book; Bok, 2022) -
Neograss Talisman Songbook
(Book; Bok, 2021)