Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMalyutina, Elena
dc.contributor.authorSøvik, Øistein
dc.contributor.authorHuru, Hilja Lisa
dc.date.accessioned2021-11-08T14:12:27Z
dc.date.available2021-11-08T14:12:27Z
dc.date.issued2021-02-24
dc.description.abstractVed Institutt for matematikk og statistikk UiT – Norges arktiske universitet ble Brukerkurset i matematikk høsten 2020 lagt om til et prosjektbasert emne og ny eksamensform med avsluttende muntlig gruppeeksamen. Et av målene for vår studie er å kartlegge ferdigheter og forståelse i algebra i begynnelsen av semesteret og hvordan studentene videre møter de algebraiske aktivitetene i prosjektene. I denne artikkelen rapporterer vi på resultater fra en pre- og en posttest blant studentene i emnet høst 2020 og drøfter algebra i de obligatoriske prosjektene.en_US
dc.identifier.citationMalyutina, Søvik, Huru. Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT. Nordic Journal of STEM Education. 2021en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1897736
dc.identifier.doi10.5324/njsteme.v5i1.3940
dc.identifier.issn2535-4574
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/22953
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Agderen_US
dc.relation.journalNordic Journal of STEM Education
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Mathematics and natural science: 400::Mathematics: 410en_US
dc.subjectVDP::Matematikk og Naturvitenskap: 400::Matematikk: 410en_US
dc.titleAlgebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiTen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel