Show simple item record

dc.contributor.authorRensaa, Ragnhild Johanne
dc.date.accessioned2022-03-10T14:39:08Z
dc.date.available2022-03-10T14:39:08Z
dc.date.issued2021-09-15
dc.description.abstractDenne artikkelen diskuterer hva ingeniørstudenter gjør når de lærer lineær algebra. Arbeidet inngår i et pågående forskningsprosjekt om læring, og grunnlagsdataene for artikkelen ble samlet inn ved at studentene besvarte et obligatorisk spørreskjema der spørsmålet om hva de gjør når de lærer lineær algebra, ble stilt som et åpent spørsmål. Dataene representerer derfor studentenes egne ord om hva de gjør, og svarene er analysert med bruk av tematisk analyse. Resultatene er gitt i form av fremkomne temaer med tilhørende koder og er eksemplifisert for å vise hva studentene vektlegger og hvilke sammenhenger som finnes mellom aktivitetene. Resultatene gir en systematisk informasjon om ingeniørstudentenes aktiviteter i læringsprosessen, noe som kan være til hjelp i utviklingen av undervisningen i lineær algebra spesielt og i matematikk generelt.en_US
dc.description.abstractThis paper discusses what engineering students do when learning linear algebra. It is part of an ongoing research project on learning, and the data for the paper has been collected as students responded to a compulsory questionnaire, asking what they do when they learn linear algebra as an open question. The data therefore represent the students’ own words about what they do, and the answers are analysed using thematic analysis. The results show the emerging themes with associated codes, and examples are provided to show what students emphasise when they learn and which connections there may be between activities. The results provides information about which activities engineering students consider important in the learning process, which can be of help when developing the teaching style for linear algebra in particular and mathematics in general.en_US
dc.identifier.citationRensaa. En tematisk analyse av hva ingeniørstudenter gjør når de lærer lineær algebra. UNIPED. 2021en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1966147
dc.identifier.doi10.18261/issn.1893-8981-2021-03-02
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/24378
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.journalUNIPED
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)en_US
dc.title.alternativeA thematic analysis of what engineering students do when learning linear algebraen_US
dc.titleEn tematisk analyse av hva ingeniørstudenter gjør når de lærer lineær algebraen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record