ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Senter for samiske studier (Sesam)
  • Artikler, rapporter og annet (samiske studier)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Senter for samiske studier (Sesam)
  • Artikler, rapporter og annet (samiske studier)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Learning to aspire, aspiring to subvert: Namibian San youths' narratives about the future as mimetic work of resistance

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/25993
DOI
https://doi.org/10.1080/15595692.2022.2045581
Thumbnail
Åpne
article.pdf (835.2Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2022-03-06
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Ninkova, Velina; Paksi, Attila
Sammendrag
This article examines Namibian San youths’ aspirations about the future. Based on 170 essays, the analysis shows that disadvantaged San students aspire for future lives radically different from the lives of their families. We argue that San students have acquired the repertoire of “the good Namibian citizen” as a form of resistance through mimesis. These assertions create an opening for the projection of a positive and “proud” San identity.
Forlag
Taylor & Francis
Sitering
Ninkova V, Paksi A. Learning to aspire, aspiring to subvert: Namibian San youths' narratives about the future as mimetic work of resistance. Diaspora, Indigenous and Minority Education. 2022
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (samiske studier) [82]
Copyright 2022 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring