• SARINOR WP 3 "SØK". (Norut rapport 11/2015) 

      Antonsen, yngve; Sivertsen, Agnar Holten; Grydeland, Tom; Johansen, Kjell-Sture; Storvold, Rune; Rognmo-Hodge, Andrew; Hagen, Snorre; Sørensen, Geir-Arne; Sydnes, Maria; Sydnes, Are K.; Hansen, Bernt Inge (Research report; Forskningsrapport, 2015)
      Arbeidet analyserer tilgjengelig søk og redningskapasitet (SAR), med fokus på søk, med sikte på å avdekke forbedringspunkter. Arbeidet er begrenset til Norges ansvarsområde i henhold til Arktisk råds avtale om søk og redning i Arktis. Redningshelikopter på SAR beredskap består av 2 AS332L1 AWSAR på Svalbard, et Sea King på Banak og et i Bodø. I tillegg har Bristow et EC225 AWSAR helikopter i Hammerfest. ...
    • Time to Rescue for Different Paths to Survival Following a Marine Incident 

      Solberg, Knut Espen; Jensen, Jan Erik; Barane, Endre; Hagen, Snorre; Kjøl, Andreas; Johansen, Gudmund; Gudmestad, Ove Tobias (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2020-12-07)
      The time required for rescue is a critical factor for surviving a marine incident. The regulatory framework, International Maritime Organization (IMO) Polar Code, utilizes a risk-based approach. It states that the vessel operators are to define the time required for rescue but never less than 5 days. Based on experience from the classification society DNV GL, utilization of the minimum requirement ...