ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for naturvitenskap og teknologi
  • Institutt for matematikk og statistikk
  • Artikler, rapporter og annet (matematikk og statistikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for naturvitenskap og teknologi
  • Institutt for matematikk og statistikk
  • Artikler, rapporter og annet (matematikk og statistikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvilken utvikling kan vi se hos lærerne som deltok i SUM-prosjektet?

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/36949
Thumbnail
Åpne
article.pdf (327.3Kb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2024
Type
Chapter
Bokkapittel
Forfatter
Pedersen, Ida Friestad; Haavold, Per Øystein
Sammendrag
Et mål med SUM-prosjektet (nærmere beskrevet i kapittel 5) var å legge til rette for at lærere skulle utvikle sin undervisningskompetanse innen utforskende matematikkundervisning. Forrige kapittel identifiserte noen konkrete aspekter ved organiseringen av SUM-prosjektet som ga muligheter for en slik utvikling, samt potensielle hindringer/barrierer som man også må ta hensyn til. Men i hvor stor grad endret egentlig lærernes undervisningspraksis og deres oppfatninger om undersøkende matematikkundervisning seg i løpet av SUM-prosjektet? I dette kapitlet vil vi presentere noen empiriske resultater basert på analyser av et datagrunnlag bestående av individuelle intervjuer og spørreskjemaer besvart av lærerne både ved oppstarten og ved avslutningen av SUM-prosjektet. Målet er å gi et nyansert bilde av lærernes utvikling gjennom SUM-prosjektet, og koble dette til annen litteratur om profesjonsutvikling og utforskende undervisning.
Forlag
Universitetsforlaget
Sitering
Pedersen, Haavold: Hvilken utvikling kan vi se hos lærerne som deltok i SUM-prosjektet?. In: Haavold. Utforskende undervisning i matematikk, 2024. Universitetsforlaget p. 110-128
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (matematikk og statistikk) [353]
Copyright 2024 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring