ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraakEnglish 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administration/UB
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for naturvitenskap og teknologi
  • Institutt for matematikk og statistikk
  • Artikler, rapporter og annet (matematikk og statistikk)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for naturvitenskap og teknologi
  • Institutt for matematikk og statistikk
  • Artikler, rapporter og annet (matematikk og statistikk)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvilken utvikling kan vi se hos lærerne som deltok i SUM-prosjektet?

Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/36949
Thumbnail
View/Open
article.pdf (327.3Kb)
Accepted manuscript version (PDF)
Date
2024
Type
Chapter
Bokkapittel

Author
Pedersen, Ida Friestad; Haavold, Per Øystein
Abstract
Et mål med SUM-prosjektet (nærmere beskrevet i kapittel 5) var å legge til rette for at lærere skulle utvikle sin undervisningskompetanse innen utforskende matematikkundervisning. Forrige kapittel identifiserte noen konkrete aspekter ved organiseringen av SUM-prosjektet som ga muligheter for en slik utvikling, samt potensielle hindringer/barrierer som man også må ta hensyn til. Men i hvor stor grad endret egentlig lærernes undervisningspraksis og deres oppfatninger om undersøkende matematikkundervisning seg i løpet av SUM-prosjektet? I dette kapitlet vil vi presentere noen empiriske resultater basert på analyser av et datagrunnlag bestående av individuelle intervjuer og spørreskjemaer besvart av lærerne både ved oppstarten og ved avslutningen av SUM-prosjektet. Målet er å gi et nyansert bilde av lærernes utvikling gjennom SUM-prosjektet, og koble dette til annen litteratur om profesjonsutvikling og utforskende undervisning.
Publisher
Universitetsforlaget
Citation
Pedersen, Haavold: Hvilken utvikling kan vi se hos lærerne som deltok i SUM-prosjektet?. In: Haavold. Utforskende undervisning i matematikk, 2024. Universitetsforlaget p. 110-128
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (matematikk og statistikk) [353]
Copyright 2024 The Author(s)

Browse

Browse all of MuninCommunities & CollectionsAuthor listTitlesBy Issue DateBrowse this CollectionAuthor listTitlesBy Issue Date
Login

Statistics

View Usage Statistics
UiT

Munin is powered by DSpace

UiT The Arctic University of Norway
The University Library
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Accessibility statement (Norwegian only)