Show simple item record

dc.contributor.authorPedersen, Ida Friestad
dc.contributor.authorHaavold, Per Øystein
dc.date.accessioned2025-04-25T11:12:00Z
dc.date.available2025-04-25T11:12:00Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractLærerne som deltok i SUM-prosjektet (se kapittel 5) prøvde ut ulike utforskende aktiviteter i matematikklassene de underviste, og datamaterialet som har blitt samlet inn gjennom SUM-prosjektet inkluderer blant annet observasjoner av undervisningsøkter, intervjuer med utvalgte elever i etterkant av slike undervisningsøkter og spørreskjema besvart av elevene mot slutten av prosjektperioden. I dette kapitlet vil vi bruke innsamlede data fra SUM-prosjektet for å gi et bilde av elevenes motivasjon for å lære matematikk, deres oppfatninger om matematikk som fag og hvordan elevenes motivasjon og oppfatninger kan knyttes til utforskende undervisning. Resultatene vil drøftes i sammenheng med annen forskning på motivasjon, oppfatninger og utforskende undervisning.en_US
dc.identifier.citationPedersen, Haavold: Hvordan kan elevers oppfatninger om matematikk og motivasjon for å lære matematikk knyttes til utforskende undervisning? Et perspektiv fra SUM-prosjektet. In: Haavold. Utforskende undervisning i matematikk, 2024. Universitetsforlaget p. 128-147en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2280385
dc.identifier.isbn9788215070223
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/36950
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.titleHvordan kan elevers oppfatninger om matematikk og motivasjon for å lære matematikk knyttes til utforskende undervisning? Et perspektiv fra SUM-prosjekteten_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record