• Evidence of validity for the Norwegian version of the interprofessional collaborative competency attainment survey (ICCAS) 

      Lunde, Lene; Baerheim, Anders; Johannessen, Ane; Aase, Ingunn; Almendingen, Kari; Andersen, Irene Aasen; Bengtsson, Rutt Venke; Brenna, Sissel Johansson; Hauksdottir, Nanna; Steinsbekk, Aslak; Rosvold, Elin Olaug (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2020-08-02)
      This was a validation study of the Norwegian version of The Interprofessional Collaborative Competency Attainment Survey (ICCAS). ICCAS consists of 20 retrospective pre- and post-questions, where respondents rate their agreement with regard to self-assessed competencies after participating in interprofessional education courses. It has been validated across various settings. The questionnaire was ...
    • TPS-grupper i praksis (Tverrprofesjonell samarbeidslæring i praksisstudier) Delprosjekt 1b i OPERASJON BACHELORPRAKSIS, FHS 

      Brenna, Sissel Johansson; Kvilhaugsvik, Bente; Lunde, Sølvi Anne Eide; Andersen, Irene Aasen; Solheim, Inger; Braseth, Turid Aarhus; Kaale, Helga Kristin; Fredheim, Kari; Strøm, Bergliot; Blåsternes, Edith Margrethe; Løberg, Aina Helen; Aasen, Unni Margrethe Uren; Skahjem, Anne Charlotte (Research report; Forskningsrapport, 2021)
      I denne rapporten presenteres modeller for tverrprofesjonell praksis-læring som benyttes både i primærhelsetjenester (TVEPS) og i spesialisthelsetjenesten (TPS i sykehuspraksis). I tillegg presenteres en mal for informasjonsskriv til ledere og veiledere i helseforetak og kommuner, der det oppfordres til å legge til rette for tverrprofesjonelt studentsamarbeid når studenter fra flere profesjons ...