• Innledning 

      Norbye, Bente; Thoresen, Anne- Lise (Chapter; Bokkapittel, 2020)
      <i>Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning</i> er utviklet gjennom et toårig prosjekt i regi av forskningsgruppen for helsefaglig profesjonsutdanning ved UiT Norges arktiske universitet. Forskningsgruppen ble opprettet i 2010 og er en tverrfaglig gruppe som består av lærere fra bachelorutdanningene i sykepleie, ergoterapi, fysioterapi og masterutdanningene i helsesykepleie ...
    • Midwifery students`development of professional competences: A Nordic educational collaboration 

      Thoresen, Anne- Lise; Tvorup Andersen, Helle (Chapter; Bokkapittel, 2020)
      Short intensive courses, where students have the opportunity to be part of an international learning community, are an alternative to student exchange programmes abroad (that typically last from 5 weeks to 3 months). Short intensive courses can provide new experiences and discoveries outside the students’ everyday learning environment. The Nordplus Network Freja for midwifery education provides ...
    • Reflective writing followed by dialogue improves supervision practices and cooperation in midwifery education 

      Thoresen, Anne- Lise; Norbye, Bente (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2019-10-17)
      Writing as a tool for learning and reflection is acknowledged as important in education. This article discusses how writing and subsequent dialogue can support midwife supervisors in enhancing their supervisory skills. The aim of this article is to discuss the significance of reflective journals as a tool for reflection, dialogue and cooperation in supervision practices in midwifery education. An ...
    • Reflekterende team, en lærings - og veiledningsmetode i jordmorutdanningen 

      Thoresen, Anne- Lise; Elvemo, Heidi (Chapter; Bokkapittel, 2020)
      I dette kapittelet ønsker vi å belyse hvordan systematisk refleksjon over praksiserfaringer bidrar til viktig kunnskapsdannelse i jordmorstudiet. Vi har utviklet reflekterende team (RT) som en undervisningsform der studentens praksiserfaringer danner grunnlag for personlig og profesjonell kunnskapsutvikling. Bevissthet om og trening i kommunikasjon og veiledning er sentrale tema i arbeidet. For å ...