dc.contributor.author | Gjærum, Rikke Gürgens | |
dc.contributor.author | Underland, Niels Peter | |
dc.contributor.author | Ramnefjell, Kari | |
dc.contributor.author | Strøm, Håkon | |
dc.date.accessioned | 2020-03-09T12:20:53Z | |
dc.date.available | 2020-03-09T12:20:53Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.description.abstract | «Barn er barn», sier teaterregissør Niels Peter Underland til skuespillerkollega i Teater Joker, Haakon Strøm, rett før sitt møte med 21 kinesiske barn på sommerskolen i Suzhou i Sør-Kina. Sammen arbeider de på kinesiske Yu teatret sitt årlige «Hartwing»-veldedighetsprosjekt. Hensikten er å skape teatererfaringer sammen med innvandrerbarn i Suzhou - i Gozoprovinsen, som kan bidra til å bygge selvfølelse, og gjøre barna bedre i stand til å kommunisere og samarbeide. «Gjennom teater kan vi bedre forstå kulturforskjeller og drive god inkludering» uttaler Michelle Xiao Yan, leder for veldedighetsprosjektet og Yu teateret, som til daglig har hovedsete i Nanjing. | en_US |
dc.identifier.citation | Gjærum R, Underland NP, Ramnefjell, Strøm. Anvendt teater i interkulturelt arbeid. Estetisk Forum. 2019;8:32-35 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1702829 | |
dc.identifier.issn | 1504-5544 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/17676 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | OsloMet - storbyuniversitetet | en_US |
dc.relation.journal | Estetisk Forum | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2019 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Humanities: 000 | en_US |
dc.subject | VDP::Humaniora: 000 | en_US |
dc.title | Anvendt teater i interkulturelt arbeid | en_US |
dc.type.version | submittedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |