Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLund, Øystein
dc.date.accessioned2020-06-30T11:12:03Z
dc.date.available2020-06-30T11:12:03Z
dc.date.issued2019-02-27
dc.description.abstractDenne utvidede brukerundersøkelsen av programmet SkoleVFL har vært gjennomført av senteret Result ved UiT Norges arktiske universitet ved førsteamanuensis Øystein Lund i samarbeid med førsteamanuensis Anne Mette Bjørgen ved Høgskolen i innlandet, på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Sluttrapport basert på utvidet deltakerundersøkelse av SkoleVFL 1.0 har vært rettet mot tre ulike aspekter: 1- Den digitale læringsressursen, omtalt som MOOCen, både med tanke på oppbygning, funksjonalitet, innhold og form. 2- Den skolebaserte gjennomføringen, med støtte i den digitale læringsressursen, hvor man ser på aspekter som ledelsens eierskap og involvering, implementeringsprosessen, tilrettelegging og oppfølging. 3- Dette aktuelle konseptet for kompetanseutvikling som SkoleVFL er et eksempel på: a. En sentralt utviklet nettbasert læringsressurs som tilbyr faglig innhold, som angir arbeidsoppgaver og som angir en struktur for den faglige progresjon b. Premisser som sier at det er skolen som organisasjon som meldes på programmet, og at skolens ledelse legger til rette for, og leder gjennomføringen. c. Et tiltak som inngår i en større satsing nasjonalt innen den aktuelle tematikk.en_US
dc.identifier.citationLund Ø. "Men det skjer ikke av seg sjøl likevel". Utvidet deltakerundersøkelse av det skolebaserte kompetanseutviklingsprogrammet SkoleVFL 1.0. Sluttrapport. . UiT Norges arktiske universitet; 2019. 51 p.en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1687214
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.7557/7.4681
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/18715
dc.language.isonoben_US
dc.publisherSeptentrio Academic Publishingen_US
dc.relation.ispartofseriesSeptentrio Reports, nummer 2, 2019en_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2019 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289en_US
dc.subjectVDP::Social sciences: 200::Education: 280::Other subjects within education: 289en_US
dc.subjectDigitale læringsressurser / Digital learning resourcesen_US
dc.subjectSkolebasert kompetanseutvikling / Utdanningen_US
dc.subjectVurdering for læring / Assesmenten_US
dc.title"Men det skjer ikke av seg sjøl likevel". Utvidet deltakerundersøkelse av det skolebaserte kompetanseutviklingsprogrammet SkoleVFL 1.0. Sluttrapport.en_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.typeForskningsrapporten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel