Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKitzmüller, Gabriele
dc.contributor.authorAkselsen, Jannike Frantzen
dc.date.accessioned2020-10-19T20:18:01Z
dc.date.available2020-10-19T20:18:01Z
dc.date.issued2020-05-29
dc.description.abstractBakgrunn: Det er få studier som tar for seg veiledning i sykehjem ut fra veilederns perspektiv. Tidligere studier viser at sykepleiestudenter mener det å jobbe med eldre er det minst foretrukne av all praksis. Sykepleiestudentene er minst fornøyde med den individuelle veiledningen, kontinuiteten i veiledningen og veiledningen som skal fremme læring. Problemstilling: Helsevesenet trenger mange kyndige sykepleiere i eldreomsorgen i årene framover. Det handler om å gi sykepleiestudentene den kunnskapen som trengs for å yte god pleie og omsorg til den eldre pasienten i sykehjem. Metode: En kvalitativ intervjustudie. Funn: Kunnskapsområder som veilederne søker å fremme hos studentene. Veiledernes fokus i veiledningsprosessen. Faktorer som virker fremmende eller hemmende på veilederens motivasjon.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19642
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDHEL-3904
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808en_US
dc.subjectVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808en_US
dc.titleVeiledning av studenter i sykehjem. En studie som undersøker sykepleieres erfaringer i veiledningsprosessen av førsteårsstudenter i sykehjemen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)