dc.contributor.author | Eriksen, Anne | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T14:42:56Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T14:42:56Z | |
dc.date.issued | 2019-09-17 | |
dc.description.abstract | Denne artikkelen tar utgangspunkt i et samarbeidsprosjekt mellom
teaterutdanningene ved et russisk og et norsk universitet og diskuterer hvordan ulikhet
og uenighet om teatertradisjoner og undervisningsfilosofi kan brukes som en ressurs. I
diskusjonen benyttes teori om demokrati og utdanning og teori om uenighetsfellesskap.
Erfaringene oppsummeres med at trygge rammer, fleksibilitet og vektlegging av praktisk | en_US |
dc.identifier.citation | Eriksen A: Iscenesatt ulikhet. Internasjonalt samarbeid i teaterutdanninger.. In: Böhnisch S, Eidsaa RM. Kunst og konflikt: Teater, visuell kunst og musikk i kontekst, 2019. Universitetsforlaget p. 129-147 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1742869 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/9788215032344-2019 | |
dc.identifier.isbn | 9788215032344 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/20405 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2019 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Iscenesatt ulikhet. Internasjonalt samarbeid i teaterutdanninger | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |