Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHernes-Giertsen, Merethe
dc.date.accessioned2021-11-14T22:46:17Z
dc.date.available2021-11-14T22:46:17Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractHvordan kan utdanningene bidra til å sikre likeverdige tjenester for ulike grupper? Den nye rammeplanen for helse- og sosialfagutdanningene setter krav om at kandidater skal ha kunnskap om integrering, likestilling og ikke-diskriminering med utgangspunkt i blant annet kjønn, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og seksuell orientering. Kan likeverdige tjenester sikres gjennom utdanningene ved å ha fokus på marginaliserte grupper, eller bør fokuset være på forhold som hindrer integrering, likestilling og ikke-diskriminering?en_US
dc.descriptionSource at <a href=https://fonteneforskning.no/debatt/tid-for-endring-skeiv-teori-og-antiundertrykkende-undervisning-6.19.670659.a29568f71c>https://fonteneforskning.no/debatt/tid-for-endring-skeiv-teori-og-antiundertrykkende-undervisning-6.19.670659.a29568f71c</a>.en_US
dc.identifier.citationGiertsen M. Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning. Fontene forskning. 2019;12(1):75-80en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1683478
dc.identifier.issn1890-9868
dc.identifier.issn1892-7947
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/22981
dc.language.isonoben_US
dc.publisherFO, Fellesorganisasjonen for barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere og velferdsvitereen_US
dc.relation.journalFontene forskning
dc.relation.urihttps://fonteneforskning.no/debatt/tid-for-endring-skeiv-teori-og-antiundertrykkende-undervisning-6.19.670659.a29568f71c
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2019 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Women's and gender studies: 370en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Kvinne- og kjønnsstudier: 370en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleTid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisningen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel