dc.contributor.author | Hernes-Giertsen, Merethe | |
dc.date.accessioned | 2021-11-14T22:46:17Z | |
dc.date.available | 2021-11-14T22:46:17Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.description.abstract | Hvordan kan utdanningene bidra til å sikre likeverdige tjenester for ulike grupper? Den nye rammeplanen for helse- og sosialfagutdanningene setter krav om at kandidater skal ha kunnskap om integrering, likestilling og ikke-diskriminering med utgangspunkt i blant annet kjønn, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og seksuell orientering. Kan likeverdige tjenester sikres gjennom utdanningene ved å ha fokus på marginaliserte grupper, eller bør fokuset være på forhold som hindrer integrering, likestilling og ikke-diskriminering? | en_US |
dc.description | Source at <a href=https://fonteneforskning.no/debatt/tid-for-endring-skeiv-teori-og-antiundertrykkende-undervisning-6.19.670659.a29568f71c>https://fonteneforskning.no/debatt/tid-for-endring-skeiv-teori-og-antiundertrykkende-undervisning-6.19.670659.a29568f71c</a>. | en_US |
dc.identifier.citation | Giertsen M. Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning. Fontene forskning. 2019;12(1):75-80 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1683478 | |
dc.identifier.issn | 1890-9868 | |
dc.identifier.issn | 1892-7947 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/22981 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | FO, Fellesorganisasjonen for barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere og velferdsvitere | en_US |
dc.relation.journal | Fontene forskning | |
dc.relation.uri | https://fonteneforskning.no/debatt/tid-for-endring-skeiv-teori-og-antiundertrykkende-undervisning-6.19.670659.a29568f71c | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2019 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Women's and gender studies: 370 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Kvinne- og kjønnsstudier: 370 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |