Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFuru, Rigmor
dc.date.accessioned2021-12-14T13:48:53Z
dc.date.available2021-12-14T13:48:53Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractDigital læring er kommet for å bli i høyere utdanning, og studentene etterspør flere fleksible og digitale læringsressurser. Dette kapittelet handler om pedagogiske valg og didaktiske vurderinger i utvikling av den digitale læringsressursen «Inter-Dig». Hvordan utvikle en digital læringsressurs for helsefagstudenter som skal lære tverrprofesjonelt samarbeid? Hvilke pedagogiske overveielser tas ved valg av innhold, digitale verktøy og arbeidsformer? I kapittelet diskuteres også hvorfor casebasert læring egner seg godt til å lære tverrprofesjonelt samarbeid, og betydningen av studentinvolvering og lærerens digitale kompetanse i utviklingen.en_US
dc.identifier.citationFuru R: Kap. 8. Pedagogiske betraktninger rundt utvikling av en digital læringsressurs. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlagen_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1870033
dc.identifier.doi10.33673/OOA20212
dc.identifier.isbn978-82-8104-447-0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/23403
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOrkana forlagen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titlePedagogiske betraktninger rundt utvikling av en digital læringsressursen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel