dc.contributor.author | Furu, Rigmor | |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T13:52:35Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T13:52:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | Fremtidens helsearbeidere trenger samhandlingskompetanse for å imøtekomme en stadig aldrende befolkning med sammensatte og komplekse helseutfordringer i en helse- og velferdstjeneste med behov for å styrke samarbeid og koordinering. Dette kapittelet handler om den digitale læringsressursen Inter-Dig, som ble utviklet for at helsefagstudenter skulle lære tverrprofesjonelt samarbeid. 55 studenter fra ti helsefaglige studieprogram deltok i utprøvingen ved å samarbeide i digitale tverrprofesjonelle grupper med videocaser som utgangspunkt for læring. Kapittelet tar utgangspunkt i studentenes tilbakemeldinger fra evalueringen og diskuterer muligheter og utfordringer ved å samarbeide på en digital arena, uten å møtes fysisk. | en_US |
dc.identifier.citation | Furu R: Kap.9. Studentenes erfaringer fra deltakelse i en digital læringsressurs om tverrprofesjonelt samarbeid. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlag | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1876760 | |
dc.identifier.doi | 10.33673/OOA20212 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8104-447-0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/23405 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Orkana forlag | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Studentenes erfaringer fra deltakelse i en digital læringsressurs om tverrprofesjonelt samarbeid | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |