dc.contributor.author | Lundsbakken, Linda | |
dc.contributor.author | Stein, Linda Maria | |
dc.contributor.author | Moe, Rigmor | |
dc.contributor.author | Haakens, Magnus | |
dc.contributor.author | Sinderud, Marte Bogen | |
dc.contributor.author | Aarstad, Åsne Kalland | |
dc.contributor.author | Kronen, Katrine Moseid | |
dc.date.accessioned | 2022-09-15T12:30:02Z | |
dc.date.available | 2022-09-15T12:30:02Z | |
dc.date.issued | 2022-02-22 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten omhandler implementeringen av retningslinjene for helse- og
sosialfagutdanningene, RETHOS.<p>
<p>NOKUT har på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet evaluert implementeringen av
RETHOS gjennom tre ulike deler:<uli>
<li>Kartlegging av etterlevelse av de nasjonale retningslinjene. Her presenteres det
vurderinger fra sakkyndige om studieplanene ved institusjonene er i tråd med de
nasjonale retningslinjene.</li>
<li>Kartlegging av institusjonenes erfaringer. Her presenteres en oppsummering av
institusjonenes erfaring med studieplanarbeidet.</li>
<li>Kartlegging av tjenestenes erfaringer. Her presenteres tjenestenes erfaringer med
samarbeidet om utviklingen av nye studieplaner.</li><p>
<p>Gjennom denne tilnærmingen ønsker vi å frembringe kunnskap om hvordan prosessen
rundt selve implementeringen av retningslinjene har vært, både for institusjonene og for
tjenestene.<p>
<p>De viktigste bidragene til evalueringens datagrunnlag er de sakkyndige komiteenes
vurderinger, institusjonenes selvevalueringer og intervjuer med representanter fra
tjenestene som har vært involvert i samarbeidet om utviklingen av studieplaner.<p>
<p>
Vi håper rapporten gir et nyttig bidrag til videreutviklingen av RETHOS som styringssystem
og til institusjonenes arbeid med å videreutvikle studieplanene sine. | en_US |
dc.description | Source at <a href=https://www.nokut.no/>https://www.nokut.no/</a>. | en_US |
dc.identifier.citation | Lundsbakken L, Stein LM, Moe R, Haakens M, Sinderud MB, Aarstad ÅK, Kronen KM. Evaluering av implementeringen av RETHOS for studieprogrammene i tannpleie. Nasjonalt organ for kvalitet i utdanning; 2022. 36 p. | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2051641 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/26802 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NOKUT | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2022 The Author(s) | en_US |
dc.title | Evaluering av implementeringen av RETHOS for studieprogrammene i tannpleie | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.type | Forskningsrapport | en_US |