dc.contributor.author | Martnes, Mona | |
dc.date.accessioned | 2023-01-10T13:49:38Z | |
dc.date.available | 2023-01-10T13:49:38Z | |
dc.date.issued | 2022-12-19 | |
dc.description.abstract | Andelen autistiske barn som utvikler ufrivillig skolefravær, er så høy at det tyder på en systematisk svikt.1 Artikkelen behandler skolens samfunnsoppdrag og de menneskerettslige forpliktelsene, herunder retten til inkluderende utdanning. Videre analyseres opplæringsregelverket, herunder skolens plikt til individuelt tilpasset opplæring, retten til spesialundervisning og retten til et trygt skolemiljø. | en_US |
dc.identifier.citation | Martnes. Ufrivillig skolefravær hos autistiske barn. Er bestemmelsene i opplæringslova egnet til å ivareta retten til inkluderende utdanning?. Kritisk juss. 2022 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2096963 | |
dc.identifier.doi | 10.18261/kj.48.3.1 | |
dc.identifier.issn | 0804-7375 | |
dc.identifier.issn | 2387-4546 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/28129 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.journal | Kritisk juss | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2022 The Author(s) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.title | Ufrivillig skolefravær hos autistiske barn. Er bestemmelsene i opplæringslova egnet til å ivareta retten til inkluderende utdanning? | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |