Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRøkenes, Arild
dc.contributor.authorBrunvoll, Ronny
dc.date.accessioned2023-07-11T07:43:50Z
dc.date.available2023-07-11T07:43:50Z
dc.date.issued2023-05-06
dc.description.abstractOppgaven søker å belyse hvilke relevante kompetansekrav som kan eller bør stilles til de som skal guide gjester i norsk natur, og med Svalbard som empirisk utgangspunkt. Det vil særskilt bli vurdert hvorvidt det kan eller bør stilles differensierte krav, ut fra nærmere angitte karakteristika ved turene, som lengde/omfang, terreng, vanskelighetsgrad og risikobilde. I litteraturen benyttet i oppgaven er en slik differensiering av kompetansekrav i liten grad belyst; det fokuseres gjerne på lengre turer, typisk mer kompliserte, og ofte med høyere grad av risiko. Dette kan tyde på et hull i kunnskapen som vanskeliggjør diskusjoner rundt hvilke kompetanser en guide innen naturbasert reiseliv bør ha. I studien benyttes guidede turer ut fra Longyearbyen for å belyse problematikken, understøttet av intervjuer med guider.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/29606
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDREI-3901
dc.subjectREI-3901 Reiselivsledelseen_US
dc.subjectGuidekompetanseen_US
dc.subjectGuidesertifiseringen_US
dc.subjectKompetansekrav guideren_US
dc.subjectNaturbasert reiseliven_US
dc.subjectNaturguidingen_US
dc.titleGuidekompetanse i naturbasert reiseliv på Svalbard – kompetansekrav sett i lys av den enkelte turs egenskaperen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)