ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for språk og kultur
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for språk og kultur
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formal Linguistic Approaches to Adult Second Language (L2) Acquisition and Processing

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/31192
DOI
https://doi.org/10.1017/9781108333603.002
Thumbnail
Åpne
article.pdf (268.7Kb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2019-06-25
Type
Chapter
Bokkapittel

Forfatter
Rothman, Jason; Bayram, Fatih; Cunnings, Ian; González Alonso, Jorge
Sammendrag
The relative conformity with which (typically developing) children attain adult grammatical competence—ultimate attainment—and the similarity in developmental paths along which they progress is remarkable (e.g., Ambridge & Lieven, 2011; Clark, 2003; Guasti, 2002; Synder, 2007). This achievement is, however, so ubiquitous and mundane that we seldom marvel at it. Of course, monolingual adult grammars may also differ from one another, especially for some domains of grammar (e.g., Dąbrowska, 1997, 2012), but such variability pales in comparison to the variation in adult non-native second language (L2) grammars. Indeed, the path and outcomes of L2 acquisition can be highly variable from one individual to another, even under seemingly comparable contexts. Individual and group-level factors in adulthood that either do not apply or apply with much less consequence in young childhood conspire to explain at least some of the gamut of L2 variability.
Forlag
Cambridge University Press
Sitering
Rothman J, Bayram F, Cunnings I, González Alonso J: Formal Linguistic Approaches to Adult Second Language (L2) Acquisition and Processing. In: Schwieter, Benati A. The Cambridge Handbook of Language Learning, 2019. Cambridge University Press p. 13-40
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur) [1477]
Copyright 2019 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring