dc.contributor.author | Kane, Aina Aune | |
dc.contributor.author | Spjelkavik, Øystein | |
dc.date.accessioned | 2023-09-29T11:46:47Z | |
dc.date.available | 2023-09-29T11:46:47Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.description.abstract | Økt arbeidsdeltakelse blant utsatte grupper blir i vårt samfunn forsøkt realisert gjennom en offentlig aktiveringspolitikk bestående av arbeidsrettet bistand og økonomiske ytelser. Med utsatte grupper mener vi mennesker som på grunn av sosiale, fysiske eller helsemessige utfordringer ikke klarer å skaffe seg arbeid på egenhånd. Dette er ikke en klart definert gruppe, men det blir gjerne vist til mennesker som i NAV er kategorisert som å ha nedsatt arbeidsevne eller de er langtids sosialhjelpsmottakere. I forskningslitteraturen blir det ofte vist til unge utenfor skole, arbeid eller tiltak (Frøyland, 2020) og mennesker som er sårbare og «hard to place» (Andersen, Caswell & Larsen, 2017, s. 335). | en_US |
dc.description | Source at <a href=https://doi.org/10.33673/OOA20211>https://doi.org/10.33673/OOA20211</a>. | en_US |
dc.identifier.citation | Kane AA, Spjelkavik Ø: Arbeidsinkludering, læring og innovasjon i NAV. In: Kane AA, Spjelkavik Ø. Arbeidsinkludering, læring og innovasjon i NAV, 2021. Orkana Forlag | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1962490 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8104-483-8 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/31314 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Orkana forlag | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | en_US |
dc.title | Arbeidsinkludering, læring og innovasjon i NAV | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |