dc.contributor.advisor | Geir, Ulfstein | |
dc.contributor.author | Næss, Otilie | |
dc.date.accessioned | 2023-12-18T13:49:27Z | |
dc.date.available | 2023-12-18T13:49:27Z | |
dc.date.issued | 2023-05-01 | en |
dc.description.abstract | Oppgaven vurderer om de internasjonale konvensjonsbestemmelsene SP artikkel 27 eller ILO-169 artikkel 10 nr. 1 kan medføre at staten må gi reindriftssamer kortere inndragning av føreretten. Oppgaven tar utgangspunkt i to nylige dommer fra Indre- og Østre Finnmark tingrett og Hålogaland lagmannsrett. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/32069 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | no |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en |
dc.rights.holder | Copyright 2023 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | en_US |
dc.subject.courseID | JUR-3902 | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Rettsvitenskap: 340::Folkerett: 344 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Law: 340::International law: 344 | en_US |
dc.title | Betydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | nor |
dc.type | Master thesis | eng |