ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Universitetsbiblioteket
  • Artikler, rapporter og annet (UB)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Universitetsbiblioteket
  • Artikler, rapporter og annet (UB)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teaching and Learning Abstract Ideas via the Abstraction Ladder - A Phenomenological Invitation

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/33758
Thumbnail
Åpne
article(1).pdf (195.9Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2024
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Isaksen, Karl Robert
Sammendrag
This paper 1) argues for the inclusion of a phenomenological form of academic textual evidence, 2) makes a case for James Moffett's abstraction ladder for teaching and learning, and 3) provides concrete examples of the abstraction ladder both as inspiration for practical application by teachers and to demonstrate how it may be used to broaden academic written discourse. These three aims are interrelated and mutually supportive.
Beskrivelse
Source at https://www.nawe.co.uk/.
Forlag
NAWE
Sitering
Isaksen. Teaching and Learning Abstract Ideas via the Abstraction Ladder - A Phenomenological Invitation. Writing in Education. 2024;92:36-43
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (UB) [3251]
Copyright 2024 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring