Show simple item record

dc.contributor.authorMobekk, Hilde
dc.contributor.authorSkyttermoen, Torgeir
dc.date.accessioned2024-11-22T12:51:33Z
dc.date.available2024-11-22T12:51:33Z
dc.date.issued2024-10-16
dc.description.abstractFor å nå målgruppen voksne studenter med arbeidserfaring som også er i fulltidsarbeid, er det nødvendig at videreutdanningsstudier bygger på et læringsopplegg som både er faglig solid og oppdatert. I våre studieemner legger vi vekt på praksisnærhet, der studentene kan integrere egne erfaringer og praksis i læringsprosessen – en tilnærming vi kaller prakademisk. Videreutdanningsstudier innen organisasjons- og ledelsesfag retter seg mot studenter med erfaringer fra et bredt spekter av virksomheter, utdanninger og opplevelser. Det er avgjørende å legge til rette for at hver students unike læringshistorie kan utnyttes som en styrke ved å knytte teori til deres praksis. I denne artikkelen presenteres erfaringene og læringspunktene knyttet til en betalingsbasert Executive Master of Management ved Handelshøyskolen på OsloMet. Vi fokuserer på hvordan kunnskap om atferd, læringsdesign og fleksibilitet i undervisning kan brukes for å optimalisere og tilrettelegge for maksimalt læringsutbytte. Vi fremhever også viktigheten av en helhetlig og tilpasset utforming av læringsprosessen, med særlig vekt på kombinasjonen av digitale læringsressurser som podkaster og korte presentasjonsvideoer, sammen med synkrone læringsmøter som aktivt kopler fagstoff til praksiserfaringer. Våre erfaringer, sammen med tilbakemeldinger fra studentene, viser at en prakademisk tilnærming med et tilpasset læringsdesign gir et godt læringsutbytte og mulighet for god gjennomføring ved siden av full jobb.en_US
dc.identifier.citationMobekk, Skyttermoen. Prakademisk og tilpasset læringsdesign for Executive-utdanning. Magma forskning og viten. 2024en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2313886
dc.identifier.doi10.23865/magma.v27.1466
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.issn1500-6069
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/35808
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Dammen_US
dc.relation.journalMagma forskning og viten
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titlePrakademisk og tilpasset læringsdesign for Executive-utdanningen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)