Show simple item record

dc.contributor.advisorHenriksen, Tine Margrete Brun
dc.contributor.authorLangseth, Nora Elida
dc.date.accessioned2025-07-14T10:36:53Z
dc.date.available2025-07-14T10:36:53Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractTemaet for avhandlingen er barns rett til grunnskoleopplæring og individuell tilrettelegging av opplæringen i Longyearbyen. Avhandlingen tar sikte på å problematisere begrunnelsen for dagens begrensning i retten til grunnskoleopplæring og individuell tilrettelegging av opplæringen i Longyearbyen. Begrunnelsen for begrensningen er de særegne forhold på Svalbard. I avhandlingen drøftes denne begrensningen i lys av barns rett til ikke-diskriminering og rett til utdanning etter Norges folkerettslige forpliktelser.
dc.description.abstract
dc.descriptionFull text not available
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/37627
dc.identifierno.uit:wiseflow:7369088:63711804
dc.language.isonob
dc.publisherUiT The Arctic University of Norway
dc.rights.holderCopyright 2025 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleRetten til individuell tilrettelegging i grunnskoleopplæring i Longyearbyen: Redegjørelse av barns rett til individuell tilrettelegging i grunnskoleopplæring i Longyearbyen, sett opp mot barns rett til ikke-diskriminering etter Norges folkerettslige forpliktelser
dc.typeMaster thesis


File(s) in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)